vrijdag 22 juli 2016

Vloerverwarming bovenverdieping

Het is mogelijk dat er een loskoppeling van hoog temperatuursystemen wordt geïnstalleerd (via een verdeelstation). Het is verstandig om overal in het huis, dus ook op de bovenverdieping , vloerverwarming te plaatsen. Wandverwarming kan worden toegepast in ruimtes als de badkamer voor extra comfort.


Nu werd ons ook meegegeven dat er ook vloerverwarming op de volledige bovenverdieping kan worden gelegd maar die je apart kan regelen van warmte. Iemand ervaring of tips . Pelletkachel of vloerverwarming ?

Sinds september hebben wij de gehele benedenverdieping voorzien van vloerverwarming (VW). Deze dient als hoofdverwarming. De VW is aangesloten op de CV-ketel.


We hebben alle radiatoren dan ook verwijderd. In de woonkamer is een kamerthermostaat . Kan ik best radiatoren behouden op de bovenverdieping of om extra bij te verwarmen? Vroeger werd het huis verwarmd op maximale keteltemperatuur en was het nuttig om de verwarming in ongebruikte ruimtes uit te schakelen.


Met vloerverwarming is het best het geheel te laten draaien, . Bij de offertes die we tot nu toe opvroegen werd steeds voorgesteld enkel op de benedenverdieping vloerverwarming te leggen en boven gewone radiatoren te plaatsen.

Nu las ik echter op internet dat het goedkoper zou zijn om toch op de bovenverdieping ook vloerverwarming te plaatsen omdat je dan . Ik ben van plan een nieuwbouwwoning met E50norm te bouwen. Als energiebron aardgas te nemen met een condensatieketel. Het staat ook al vast dat ik vloerverwarming verkies beneden, maar nu weet ik niet of ik het beste ook boven vloerverwarming voorzie of radiatoren. Begane grond en 1e etage hebben vloerverwarming , de zolder een radiator. Bovenste verdeler is voor de bovenverdieping.


Belangrijkste is dat ik mijn dochter niet in de kou in haar kamer . Zoneregeling: beneden vloerverwarming boven. Meer resultaten van gathering. Echter willen we nu ook nog cv vloerverwarming gaan toepassen op de.


Onze buren hebben hun vloerverwarming eruit laten slopen jaar terug omdat ze bijna failliet gingen aan energie kosten. Helaas is het niet heel gemakkelijk om in een bestaand huis vloerverwarming aan te leggen, omdat er kunstof leidingen in de vloer moeten worden . Wordt de CV-ketel vanuit het circuit op de bovenverdieping aangestuurd en blijft de klep op de verdeler van de vloerverwarming dicht omdat beneden de gewenste temperatuur is bereikt, dan zal het water vanuit de CV alleen de bovenverdieping verwarmen. Onafhankelijke verwarming van de diverse ruimten is dan nog op . Klik op de afbeelding om te vergroten.


Het gheel wordt geregeld door een (modulerende) kamerthermostaat, die . Hierin hangt ook een nieuwe CV installatie van Vaillant. Beste, Sinds kort woon ik in een gehuurd huisje. Jammer genoeg heb ik gemerkt dat dit alles op systeem zit, ik heb dus maar één ketel en thermostaat in de living.

Nu blijkt mijn gasverbruik enorm hoog te . Re: Koude bovenverdieping. Hieraan verbonden op de begane grond vloerverwarming alswaar ook : de thermostaat hangt. Christian schreef: : Heb een Bosch hr combiketel. Beneden warm - Boven koud.


In de rest van de woning ( bovenverdieping , zolder en kelders) hangen radiatoren. Vloerverwarming voor een fijne verwarming en meer ruimte door het ontbreken van leidingen en radiatoren! Op de benedenverdieping ligt vloerverwarming. Ontdek de kosten en keuzes bij vloerverwarming ! Nu hoorde ik van iemand dat we boven beter kunnen kiezen voor radiatoren, want vloerverwarming zou niet .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts