donderdag 22 februari 2018

Eikenhouten tafel schuren

Eikenhouten tafels zie je vandaag de dag weer in veel interieurs terug. Dat is niet zo gek, want ze geven je interieur een warme, authentieke en landelijke uitstraling. Bovendien gaan ze meestal lang mee, mits je ze met liefde en aandacht behandelt.


Hout wordt mooier naarmate het ouder wordt, maar . Heb je een tafel die opgeknapt moet worden?

Wij helpen je op weg met deze handige handleiding tafel schuren ! Laat dan een berichtje achter onderaan de pagina! Bereid de tafel voor om te schuren. Voor je een houten tafel gaat schuren moet je er . Wij hebben een mooie robuuste eiken eettafel waarvan het blad er echt niet meer uitziet. Er ligt al een hele tijd een tafelzeil op, maar eigenlijk wil ik de tafelpoten een betonkleur geven, het blad schuren en dan lakken oid.


Ik heb al mooie nieuwe stoelen op het oog.

De tafel is 6ehands ofzo en ik weet dus . Schuur het eikenhout licht op met fijn schuurpapier. Neem na het schuren de eiken tafel af met een vochtige doek om het stof te verwijderen. Laat het hout drogen voordat u verder gaat met de volgende stap. Stap 2: Aanbrengen kleur meubel- en vloerolie (wasolie). Breng de wasolie op het . Per M² - Doe het zelf met Roger : Tafel opknappen Per Vierkante Meter, het woonmagazine met de.


Hout schuren en mooi afwerken is niet moeilijk. Wij laten je graag zien hoe je dit doet met het juiste. Geloogd met loog (een basische stof) dat een reactie is aangegaan met het looizuur in het eiken.


Als de kleur er niet afgaat en ook niet met schuren is er wellicht geloogd. Ik wil graag mijn gelakte tafel weer in zijn oude staat brengen (origineel hout). Nu schijnt het zo te zijn dat er een behoorlijke laklaag overheen zit. Op mijn antieke eikenhouten salontafel zitten helaas een paar water kringen, wie weet hoe ik die weg kan krijgen?


Hij is van onbehandeld eikenhout. Daarna heb ik de tip gekregen de tafel met staalwol te schuren omdat dit het hout minder zou irriteren dan .

Is het nodig om te schuren en te ontvetten voordat je gaat verven met krijtverf? Je ziet je kastje of tafel al helemaal in volle opgepimpte glorie op je netvlies. Dit is een herkenbaar probleem bij het opknappen van eikenhouten meubels, maar ook bij het behandelen van hardhouten kozijnen, trappen of . Uit de tijd van voor alle electrische hulpmiddelen, uit de tijd dat vernis nog vernis was: Mijn vader (als doe het zelver) maakte het tafelblad vernis vrij door met een glasscherf het vernis eraf te schrapen en daarna pas te gaan schuren. Daardoor is uw eikenhouten tafel erg goed beschermd en voorkomt het vlekken. Het nadeel is dat opnieuw schuren van uw eikenhouten tafel erg lastig gaat.


Met lakken gaat dit eenvoudiger omdat lak meer afdekt dan in het hout trekt. Er komt dus een kleine laag op het hout in plaats van in het hout. Wil jij een oude tafel een nieuw leven geven? Met ons handige stappenplan geef je tafels van hout, MDF of metaal een perfecte uitstraling.


Spring naar Eiken tafel schuren - Het schuren van een eiken tafel doe je met behulp van schuurpapier met een fijne korrel. Na het schuren is het verstandig om de eikenhouten tafel af te nemen met een vochtige doek. Hiermee voorkom je dat er stof achterblijft. Laat de tafel vervolgens goed drogen, voordat je . Wrijf het zo mooi mogelijk glad met de plamuurmes. Dit duurt ongeveer twee uur.


Stap 5: Je kunt na het aanbrengen de houtvuller nog even met een fijne schuurpapier (korrel 1of hoger) schuren. Maar dit kun je ook doen als je de gehele houten tafel gaat schuren vóór het verven of . Ik kan de tafel eventueel zelf ergens naartoe brengen! Ik wil een eiken houten tafel die al reeds gelakt is lakken in een zijdeglans kleur.


Ik ben op zoek naar iemand die onze antieke bijzettafel kan schuren en opnieuw kan lakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts