donderdag 17 juli 2014

Laminaat op tegels leggen

Kan ik een laminaatvloer op tegels leggen ? U vraagt zich af, of een tegelvloer als onderlaag voor laminaatvloer geschikt is? Hier vindt u het antwoord. En je hoeft je ook geen zorgen te maken over het aanpassen van je deuren en drempels: de meeste vinyl-, laminaat - en parketvloeren zijn zo dun dat je . We zijn bezig met verhuizen en in het nieuwe huis willen we laminaat gaan leggen van het merk Quick Step.

De vorige bewoner heeft plavuizen in het huis laten leggen , maar dat is totaal niet onze smaak en dus willen wij deze vervangen door een laminaatvloer. Het is mogelijk om laminaat over tegels te plaatsen. Wel zijn hiervoor een aantal richtlijnen om tot een goed resultaat te komen. Zo is het beter om bij een ongelijke vloer eerst de vloer te egaliseren of te frezen om het geschikt te maken voor het leggen van laminaat. Mag je laminaat op tapijt leggen ? Wij vroegen het aan vloerenproducent Quick-Step.


Ik zou graag een click- laminaat vloer leggen op tegels.

Is dit mogelijk, of moeten de tegels geëgaliseerd of zelfs verwijderd worden? En welke ondergrond moet er gebruikt worden? Zowel die groene platen als folie, of alleen de eerste?


Je bent uitgekeken op je oude tegels plavuizen of natuurstenen vloer, maar aan de vloer er uit breken. Roger legt een laminaatvloer die eruit ziet als een stenen vloer. Laminaat is een product op basis van. Hallo iedereen, Ik ben onlangs eigenaar geworden van een afgewerkt nieuwbouwappartement, waarin de woonkamer echter een tegelvloer heeft, wat ik niet zo mooi vind.


Op tegelvloeren of houten vloeren is dit normaal gezien geen probleem, maar tapijt verwijder je best voor het aanleggen van de nieuwe vloer. Meer info over parketvloeren vind je in dit artikel. Hallo, ik zou een quick-step laminaat op een bestaande tegelvloer willen leggen. Het zijn vierkante keramische tegels van 20x20cm.


Er zal vermoedelijk her en der wel een hoogteverschil op de vloer zitten. Mijn vraag is hoe ik die laminaat best aanbreng op deze tegels zodat ik accoustisch het beste . Hi allemaal ik heb in mijn nieuwe wonig erg lelijke en kwa dikte onregelmatige kerkdrieltegels liggen. Ben totaal uitgekeken op de plavuizen, maar weghakken zien we vreselijk tegenop.

Wil het liefst parket over de plavuizen heen, maar als dat niet kan, een vloerbedeking die dat beter geschikt is om over de plavuzien heen te leggen. Echter, heeft u last van losse planken en tegels of zitten er te veel (extreme) oneffenheden? Overweeg dan het egaliseren van het oude laminaat voordat u hier nieuwe laminaat over gaat leggen. Tegellaminaat is de laatste tijd erg populair geworden. Een vloer van tegellaminaat is net zo eenvoudig te leggen als normaal laminaat en bijna niet te onderscheiden van echte tegels.


U krijgt het uiterlijk van een echte stenen vloer, maar u heeft niets meer te maken met het . Wij hebben geen laminaat , maar een gietvloer over een tegelvloer met vloerverwarming laten leggen. Heel ander materiaal natuurlijk, maar dat gaat in ieder geval prima! Er is eerste een egalisatielaag over de tegelvloer gestort. Een heerlijke leefvloer leg je zelf! Bij laminaat (als je het op de standaardmanier legt) denk ik dat je lucht tussen . Of je nu start met laminaat leggen , een houten vloer of vloertegels.


Met de klusadviezen van KARWEI leg je de basis van je paradijs gemakkelijk zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts