vrijdag 17 juli 2015

Laaddock

Zoekt u een laadbrug of laaddock ? Wij bieden u verscheidende oplossingen geschikt voor iedere specifieke locatie. Modellen en afmetingen van vrachtwagens lopen zeer uiteen, dus het ligt voor de hand dat bij één en hetzelfde laadperron vrachtwagens van verschillende hoogte zullen dokken. Zorgeloos maatwerk op uw bouwproject. Vanuit die vraagstelling heeft Martens prefab beton het Loadingdock ontwikkeld.


Vind laaddock op Marktplaats.

Voor iedereen een voordeel. Novoferm Docking Solutions. De totale diepte van de laadkuil is afhankelijk van het type vrachtwagen dat gelost en geladen wordt.


Tijdens het aandocken moet de vloer van de vrachtwagen horizontaal staan. In het algemeen kan er van worden uitgegaan dat deze ca. Trucks van leveranciers en klanten, heftrucks om de voertuigen te laden en te lossen: bij een laaddock is het altijd druk.


Intussen staan er chauffeurs te wachten tot ze aan de beurt zijn en lopen er magazijnmedewerkers heen en weer om aanwijzingen te geven of vrachtbrieven te controleren. Een laad- en losdock of laadperron is een plaats tegen of in een gebouw waar een vrachtwagen kan laden en lossen. In een dergelijk dock is de laadruimte van de vrachtwagen vaak op dezelfde hoogte als de vloer van het gebouw, zodat het laden en lossen van de vrachtwagen met een heftruck of steekwagen direct .

Volrubber laaddock stootblok LxBxH=325x250x100mm. Wij van Rubbermagazijn willen onze klanten graag . Een laadkuil is dus lang. Laadkuil past niet altijd. Daarnaast ligt hij onder erfniveau en kan daardoor een com pleet erf blokkeren.


Zoek daarom naar een plek langs een gebouw of aan de rand van het erf. Denk daarbij ook na over eventuele volgende uitbreidingen van de gebouwen. Past die laadkuil dan nog steeds? Time slot management (TSM) systemen kunnen een deel van deze problemen oplossen. Dat stelt Richard Groenendijk, . De docklevelers vangen de hoogteverschillen tussen trailer en het laaddock op.


Een veelgemaakte fout is dat de afmetingen van de laadkuil te krap zijn. Deze moet minimaal meter lang zijn, waarvan meter vlak en meter hellend. Vooral de hoek tussen het vlakke en hellende gedeelte is cruciaal. Elke logistieker droomt van doordacht ontworpen opslagplaatsen waar het personeel rendabel en in alle veiligheid kan werken. De laadkaaien zijn een gevoelig punt, aangezien zij de interface vormen tussen de buitenwereld en de wereld van het bedrijf.


Veel bedrijfspanden zijn voorzien van laaddocks om vrachtwagens of containers vanaf de achterzijde met een pompwagen of elektrische heftruck te kunnen vullen of legen zonder van de laadklep van de wagen gebruik te hoeven maken. Het laaddock is de meest risicovolle plek in het magazijn. Zowel binnen als buiten lopen medewerkers er grote kans op een ongeval.

Door laad- en losdocks hoeft men niet meer het hoogteverschil te. Extra koelruimte of vriesruimte nodig en een laaddock over. Een vraag voor de kenners waar ik zo geen antwoord op heb kunnen vinden.


Hoe diep moet een laaddock zijn voor een gemiddelde vrachtwagen met laadklep om fatsoenlijk te kunnen laden en lossen? Reftrade heeft deze steunen . Wat is de meest voorkomende maat, 1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts