vrijdag 18 november 2016

Plakkerig plastic schoonmaken

Op internet zijn allerhande tips daarover te vinden dus even zoeken, maar als het plastic gaar is kun je er weinig aan doen,behalve misschien tape om de zaklantaarn en . Gebruik zelf in eerste instantie niets, nieuwe afstand bedieningen gaan bij mij gelijk in plastic folie. Maar dat is natuurlijk in de loop der jaren wijzer geworden. Gebruikte vroeger voor plakkerig geworden afstand bedieningen anti-static mousse voor o. Hielp prima, dat wel maar sinds .

Wat te doen tegen plakkerige handvatten? Sparta Ion, bruine handvatten. Of is alleen vervangen een optie? Na verloop van tijd komen de weekmakers in de kunststof aan de oppervlakte en . Mijn, hoewel oude, vertrouwde Dheeft last van het feit dat de rubberachtige coating en het klepje van de geheugenkaart plakkerig is geworden. Bij het zoeken naar een oplossing kom ik op internet herhaaldelijk tegen dat ik het interieur moet schoonmaken met ammoniak of spiritus.


Maar richt ik dan niet juist méér schade aan?

Het groene vlak is dus plakkerig geworden, volgens mij is er ooit iets opgesprayd om het schoon te maken of zo, en dat soort plastic kan er niet tegen. Dat denk ik dus, de andere kant is blauw plastic en daar is niks mee aan de hand. Het lijkt dus alsof er een laagje op zit, zoals kaarsvet, je kan erin krassen, . Hi hhp-ers,Weet iemand een oplossing tegen plakkerige tupperware-deksels. Als ze nu allemaal thuis moeder de vrouw eens hielpen met de schoonmaak wisten ze hier al lang een oplossing voor. Dit bleek echter gewoon plastic te zijn met een dikke laag huidvet.


Grote kans dat dit bij jouw auto ook is ;) Ik zou de knoppen eraf halen en flink schoonmaken met bijv. Misschien Garantie,maar dan moet het wel bekend zin. Goedemorgen,Vanmorgen toen ik mijn bindingen op het board wilde monteren voelde ik dat de kunststof van de bindingen erg plakkerig is geworden. Schoonmaakmiddelen , een plastic tas, olie etc kunnen allemaal het kunststof hebben aangetast met de genoemde verschijnselen.


Na het schoonmaken van al mijn rubbers zit ik met een probleem. Maar deze zijn lang niet gebruikt en nu zit er een plaklaag op. Daarom wilde ik deze ergens anders gaan plaatsen (slaapkamer ipv woonkamer). Tot mijn verbazing voelde ik . Het advies van de fotowinkel: voorzichtig in de talkpoeder zetten en na een week schoonmaken heeft het probleem voor verholpen.


ECU unit in zijn geheel eruit halen en dan de knoppen eruit halen waar dat kan en anders schoonmaken terwijl ze erin zitten.

Het lijkt alsof een vorige eigenaar het materiaal met een bepaald schoonmaakgoedje heeft afgenomen maar dat het kunststof hierdoor is gaan plakken. Zoals gezegd is niet alle kunststof aangetast. Gewoon schoonmaakmiddel heeft niet geholpen.


Ik heb de camper al ruim jaar. Ik durf geen agressiever .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts