maandag 24 maart 2014

Zelf spouwmuur isoleren

Waarom zou je een spouwmuur isoleren ? Je betaalt iedere maand een behoorlijk voorschot aan je energiebedrijf, en wanneer je dan denkt dat je aan het einde van de rit wel een behoorlijke teruggaaf zal krijgen valt. Heb maand gelden de spouwmuren zelf vol geblazen met losse EPS parels. Graag zou ik mijn spouwmuur isoleren met EPS parels, ben woonachtig in de omgeving van Antwerpen.


Een bestaande spouwmuur isoleren spaart heel wat geld uit.

Mijn buren (tussenwoning) hebben afgelopen januari besloten om hun spouwmuur te laten na- isoleren (volspuiten) met Isotech Isolatie parels. Maar doordat het isolatie bedrijf geen spouwmuur -afscheiders heeft geplaatst zit het nu ook in mijn spouwmuur en dat is juist wat ik absoluut niet wilde, zelfs de . Muren zonder isolatie halen meer dan een driedubbele U-waarde (dus meer dan drie keer zo slecht). Een spouwmuur herken je meestal aan de open stootvoegen. Zelf spouwmuurisolatie aanbrengen is niet aan te raden.


Omdat u zelf de apparatuur moet gaan huren waarmee u het isolatiemateriaal in de spouw blaast , lopen de kosten al gauw op. Bovendien moeten op veel plaatsen gaatjes in het voegwerk worden gemaakt. Hiervoor heeft u een steiger nodig en natuurlijk voldoende .

Bij een woning welke in opbouw is, kan men zelf de spouwmuren isoleren. Dit dient te gebeuren nadat de binnenmuren geplaatst zijn. Men kan hier kiezen tussen isolatieplaten gemaakt uit PUR, ofwel glaswol rollen. EPS-parels of isolatieparels , inblaaswol of vloeibare PUR isolatie zijn niet mogelijk gezien er geen . Wat zijn de misverstanden rondom spouwmuurisolatie? Wat kost het en wat levert het op?


Ben je zelf een expert en heb je zelf de juiste hulpmiddelen? Dan geldt dit nadeel natuurlijk niet voor jouw. Maar waar je een zolder of een plafond relatief makkelijk zelf kunt doen als je een beetje handig bent is je spouwmuur isoleren een heel ander verhaal…. Een keerzijde is dat het rendement vaak wel hoog ligt.


Spouw isolatie met EPS korrels. Bij woonhuizen met een wat smallere spouw is het mogelijk toch te. Introductievideo spouwmuurisolatie. Wat is spouwmuurisolatie precies?


Kan ik zelf de spouwmuur isoleren ? Steeds vaker kiezen mensen er voor om zelf isolatie in huis aan te brengen.

Het zelf aanbrengen van spouwmuurisolatie is echter geen eenvoudige opdracht. Om een spouwmuur te isoleren dien je in eerste instantie namelijk niet alleen over gepast materiaal te beschikken, bovendien is het ook nog eens belangrijk om . Hier ziet u in een demonstratie hoe wij spouwmuren isoleren door het inspuiten van speciale. Ik ben zelf ook van plan mijn muren te laten na- isoleren maar ben een beetje meewarig dat ik vocht ga krijgen in mijn woning. Om te vermijden dat de warmte in huis verloren gaat via de muren, is een degelijke muurisolatie onontbeerlijk.


Bij nieuw- of aanbouw kun je een spouwmuur zelf isoleren door het aanbrengen van isolatieplaten. ROCKWOOL doe-het- zelf isolatie is bovendien brandveilig. Nu ben ik van plan om, wanneer de ramen eruit zijn en de spouw bereikbaar is, deze zelf vol te spuiten met PUR.


Ik heb (hier?) ooit eens iets gelezen van iemand die met een stofzuiger met blaasfunctie een soort van pistoolgemaakt had om isolatie bolletjes in te blazen. En inderdaad Wouter, dan zit je met het probleem dat de leidingdiameter naar de spouwmuur kleiner is dan om de vrachtwagen te vullen, met een grote drukval als gevolg. Dus Jan, nog niet zo gek gedacht van je.


Als je besluit zelf te gaan isoleren heb ik nog wel een ventilatortje voor een weekend (of zo). Ik wil graag een spouwmuur isoleren met purschuim. Maar buiten dit alles om is het niet verstandig je spouwmuur op deze wijze vol te spuiten je buiten muur kan niet voldoende ventileren en je heb ook geen controle.


Zijn ook anderen systemen die goed zelf te doen zijn en volgens mij zelfs goedkoper.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts