dinsdag 14 februari 2017

Aardlekschakelaar plaatsen

Verder is het voordeel van een aardlekautomaat dat bij een te hoge lekstroom alleen die groep waarin de . In dit artikel van Mijnkluswijzer zullen we u helpen bij het aansluiten van een aardlekschakelaar. Een aardlekschakelaar aansluiten is een klus voor iedereen met gevorderde kennis van elektra. Heeft u beperkte kennis van elektra? Schakel dan een erkend installateur in.


Als je een extra groep plaatst in de meterkast, controleer dan meteen of je een extra aardlekschakelaar moet plaatsen.

Volgens het nieuwe bouwbesluit heb je per vier zekeringen (groepen) een aardlekschakelaar nodig. De stroomvoorziening in een huis wordt beveiligd door drie systemen. Met de elektrische zekering in . Toen hoefden alleen de stopcontacten van de droge groepen beveiligd te worden. Tegenwoordig moeten alle stopcontacten verplicht beveiligd worden door een aardlekschakelaar. Dus ongeacht het een natte of een droge groep is.


En ja, ik heb de uitleg expres zo simpel mogelijk gehouden. Het systeem is iets comlexer dan dit.

Het zelf aansluiten van de aardlekschakelaar is dan ook een risico wat je liever niet neemt. De prijs voor het aanleggen van een aardlekschakelaar in de meterkast is afhankelijk van het merk aardlekschakelaar , het uurtarief van de elektricien en het aantal aardlekschakelaars dat je wilt plaatsen. In iedere woning is het . Het aantal vrije ruimtes, is afhankelijk van de aardlekschakelaar die u gaat aansluiten. U kunt namelijk een fase aardlekschakelaar (2-polig), maar ook een 4-polige, fase aardlekschakelaar , aansluiten om een krachtgroep in de groepenkast te plaatsen. De tuin wordt nu vanuit de garage gevoed.


Ik heb echter nog een aparte groep in de meterkast waarvan ik de kabels als naar de garage heb gevoerd en van waaruit ik dus de tuin afzonderlijk kan voeden. Nu zou ik daar ook graag een afzonderlijke aardlekschakelaar tussen plaatsen maar in de meterkast . U dient er rekening mee te houden dat er een verplichting geldt van minimaal twee aardlekschakelaars per woning. Aardlek aansluiten voor wasmachine, zonnepanelen en meer. Ontdek alles over testen, meten van de aardlekschakelaar en de prijzen voor installatie aardlek!


Twijfel je over de veiligheid van de aardlekschakelaar ? Aarzel niet en kom via Elektriciens. Om er zeker van te zijn dat het goed gaat, kun je een elektricien inhuren via Werkspot. Overzicht van alle Aardlekschakelaar plaatsen of vervangen klussen die op Werkspot geplaatst zijn. Plaatsen aardlekschakelaar en hoofdschakelaar. Type klus: Groepenkast plaatsen , vervangen of uitbreiden.


Materiaal verzorgd door: De vakman.

Eerste werkdag: De opdrachtgever is flexibel . Laat er dan een plaatsen door een installateur. Beste slimmeriken, Ik ben vaak bezig met elektra, en ben soms ook wel eens bezig met 2v. Ik wil ook graag een eigen zadelen op me kamer zodat niet telkens de koelkast eruit vliegt, en ik ook niet telkens naar beneden moet.


Ik heb dus even een aardlekschakelaartje van euro gekocht maar heb 1 . Zo ontvangt u snel offertes met prijzen en weet u wat onze elektriciens u aan kosten berekenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts