vrijdag 18 augustus 2017

Gestucte muur voorstrijken

Dames, een klusvraag: mijn woonkamer is voorzien van pas gestucte muren. Nu lees ik verschillende verhalen over het voorbehandelen alvorens de muren te verven met latex. Je kunt voorstrijk gebruiken maar ik heb ook gelezen dat je de muren ook eerst kunt sausen met verdunde latex. Meer resultaten van forum.


Met de Histor verfkluswijzer krijg je een advies en stappenplan voor jouw verfklus en kom je stap voor stap tot het beste resultaat.

Het schilderen van je gestucte muur is niet moeilijk en je creƫert er direct een andere sfeer mee in huis. Hoe je dat doet leest en. GAMMA voorstrijk dekkend voor latex wit liter is een uitstekend dekkend voorbehandelingsmiddel voor droge ondergronden zoals schuur- en pleisterwerk en geschilderde muren. Wanneer gebruik je voorstrijk is een veel gestelde vraag. Wat is voorstrijk en waarvoor gebruiken wij het leggen wij uit in deze blog.


Voorstrijk voorkomt dat de verf onregelmatig op de muren. Nadat de stucadoor klaar is met de muren en plafond op zolder, zou ik het graag zelf willen schilderen.

In mijn nieuwe badkamer zijn alle muren kortgeleden gestuct met kalkmortel ( door stucadoor) Nu willen we morgen beginnen met tegelen. Moet ik daarna (witte) voorstrijk gebruiken? Wat moet ik doen om te zorgen dat het niet te veel zuigt? Ik heb in mijn aangekochte woning alle muren en plafonds laten stucen. Je kan over een gestucte muur gewoon texen.


Na dit supermooie stucwerk wou ik ga voorstrijken en latexen. In de Gamma kwam ik de Alabastine. Stap 2: muur voorstrijken. Onbehandelde of pas gestucte muren hebben een zuigende werking. Deze hebben eerst een voorbehandeling nodig.


Wil je je muur in een felle of donkere kleur schilderen? Deze vermindert de zuiging en zorgt voor een egaal, . Ik weet dat latex op een net gestucte muur niet direct dekt. Je ziet nu op een aantal plaatsten de streken van de kwast waarmee ik de voorstrijk heb aangebracht.


In een schemerige kamer zie je dat niet, maar als het licht erop valt wel. Juist omdat de gestucte.

Een pas gestucte muur is helaas niet direct klaar om beschilderd te worden. Pas wanneer al deze stappen zijn doorlopen en de ruimte goed geventileerd is, zijn de gestucte muren schilderklaar. Er zijn een paar dingen waar je op moet letten. Glad gestucte muur verven. Nieuwbouwhuizen worden vaak opgeleverd met glad gestuukte.


Voor gebruik ondergrond testen of voorstrijken noodzakelijk is. Ondergrond vochtig maken met water (bv. met spons of plantenspuit). Alleen indien het vocht direct nagenoeg volledig wordt opgenomen is voorstrijken noodzakelijk. Nieuwe strak gestucte muren nemen moeilijker voorstrijk op, voorkom druipers, deze blijven . Bij KARWEI vind je voorstrijk van bekende merken als Alabastine en Histor, maar ook ons vertrouwde eigen merk. Bekijk snel onze collectie en bestel direct!


Net de muur gestuct en is hij droog en klaar om te behangen? Even een pakje aanmaken en een dag van tevoren aanbrengen met een vachtroller. Behandel de muur eerst voor bijvoorbeeld Perfax Roll On. Zo krijg je minder zuiging van de wand.


Gelijk je muur voorstrijken in de kleur die je wilt? Denk bijvoorbeeld aan nieuw gestucte muren. Doe je dit niet, dan krijg je.


Hierdoor moet je na het voorstrijken van een muur vaak nog meerdere lagen muurverf aanbrengen, voordat de kleur goed dekt. Niets is zo frustrerend als .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts