dinsdag 7 oktober 2014

Zelf parketvloer opknappen

Oude parketvloer opknappen. Dit terwijl parket schuren een klus is . Met deze klus leer hoe je een houten vloer moet opschuren. Geef je parketvloer een tweede leven!


Hoe dat moet, leggen we in deze vier stappen uit. Je houten vloer schuren met een parketschuurmachine kun je eenvoudig zelf.

Mijn parketvloer is lelijk aan het worden. Ik heb hem jaar geleden. Kan ik mijn parket -vloer opknappen zonder hem te schuren? Was het wel verstandig, Martin, om zelf het parket te schuren? Derk en ik staan allebei naar beneden te kijken en ik vraag me af wat ik moet antwoorden.


Omdat weinig mensen weten hoe ze het opknappen van hun oude vloer moeten aanpakken, wordt deze klus vaak uitbesteed of zelfs als excuus gezien voor het aanschaffen van een nieuwe vloer. Dus, heeft uw parketvloer er beter uitgezien . Nee, vorig jaar is mijn geoliede houten vloer ook geschuurd en opnieuw geolied. We hadden eerst plannen het ook zelf te doen, maar uiteindelijk was het nog een vrij intensief klusje.

Ook omdat wij een soort whitewash over de vloer hebben gedaan, dat kan je zelf echt niet doen. Je koopt een oude karakterwoning en treft er een mooie oude(re) houten plankenvloer of parket aan. Vanzelfsprekend zijn er wat beschadigingen, oogt de lak, olie of boenwas niet meer zo fris en ben je wellicht ook geen fan van de kleur van de vloer…. Vergis je niet: dat betekent niet dat de parketvloer uitgebroken moet . Er gaat niets boven de charme en authenticiteit van een oude parketvloer.


Wanneer je een oude woning koopt, gebeurt het zelfs al eens dat de plankenvloer verstopt zit onder een andere . Parket is een naam die ook wel wordt gebruikt als verzamelnaam voor houten vloeren in huis. Het schuren en lakken van parket is erg belangrijk voor he. Een houten vloer kan zelf geschuurd worden met een parketschuurmachine. Er zijn verschillende parketschuurmachines.


Daarna kan de houten vloeren worden gelakt. Bekijk dit stappenplan van GAMMA en lees hoe je jouw doe het zelf ideeën makkelijker kunt realiseren. Wilt u graag weten hoe u een eiken parketvloer of elke andere houten vloer lakt of schuurt?


Een parket zorgt voor natuurlijke schoonheid in huis. Helaas krijgt uw houten vloer heel wat te verduren. Denk maar aan al het meubilair dat u verschuift. Of de scherpe nagels van uw huisdier.


Of een glas dat in duizend-en-een stukjes breekt. De vloer is afgelakt met Glitsa maar een deel is afgesleten.

Ik wil de vloer nu zelf afschuren omdat. Ik moet een parket volledig opschuren, omdat de vorige eigenaar het heel slecht onderhouden heeft en er dus hele plekken zijn waar de vernis weg gesleten is. Ik dacht daarvoor een parket schuurmachine te gaan huren. Maar omdat het parket eigenlijk .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts